Nowa dostawa juz tu jest! 

Różnice między hulajnogą wyczynową a tradycyjną

Różnice między hulajnogą wyczynową a tradycyjną

Wyczynowa jazda na hulajnodze to sport, który ma coraz więcej zwolenników. Dzieci obserwują rówieśników w skate parkach i też chcą, jak oni, wykonywać triki i akrobacje. Przychodzi czas na zakup hulajnogi wyczynowej. Taki model, który zabiera się do skateparku, znacznie różni się od typowych modeli rekreacyjnych, jak na przykład Micro Speed+. Nie tylko jego przeznaczenie jest inne, inna jest konstrukcja i ważne cechy które posiada. Poniżej przedstawiamy dwa wiodące modele z naszej freestyle’owej kolekcji i na ich przykładzie szczegółowo omówimy różnice między hulajnogą wyczynową a przeznaczoną do użytku rekreacyjnego.

Przeznaczenie: Micro Ramp jest stworzona do trików

Hulajnoga Micro Ramp została stworzona przede wszystkim z myślą o trikach wykonywanych na rampie, modele tradycyjne służą do rekreacji, dojeżdżania do szkoły, czy na zajęcia pozalekcyjne. Czy hulajnogi wyczynowej nie można zatem też do tego wykorzystać? Oczywiście można, ale na stosunkowo krótkich dystansach, na przykład w drodze do skateparku. Budowa tego typu pojazdów pozwala na komfortowe użytkowanie ich w określonych warunkach, ale niekoniecznie w trakcie zwyczajnej jazdy. Kierownica jest szeroka, krótka i nie dostosowuje się do wzrostu użytkownika, więc pokonywanie dłuższych dystansów jest męczące dla pleców. W takim przypadku lepiej sprawdza się chociażby Micro Rocket, czyli jeden z modeli, które z założenia są środkami transportu, a nie sprzętem do sportu wyczynowego. To na nim można pokonywać długie dystanse, zachowując prawidłową postawę i pełen komfort jazdy.

Zasada ta działa oczywiście w obie strony. Hulajnoga tradycyjna nie służy do wykonywania sztuczek ani podskoków. Jeżeli zauważysz, że Twoje dziecko próbuje swoich sił w tej kategorii, pomyśl o zakupie Micro Ramp lub innego modelu wyczynowego.

Poziom umiejętności na start: Micro Trixx nie służy do nauki jazdy

Kolejna z głównych różnic pomiędzy hulajnogą wyczynową a tradycyjną to poziom umiejętności, jakimi użytkownik musi wykazać się już na starcie. Pamiętaj, że hulajnoga freestyle’owa nie jest narzędziem do nauki jazdy i raczej nie powinna być do tego wykorzystywana. Jako pierwszą hulajnogę warto zatem podarować dziecku na przykład Micro Speed+, a pojazd wyczynowy wprowadzić dopiero wtedy, gdy ten rekreacyjny nie będzie miał przed nim żadnych tajemnic.

Bez względu na to, jak duże doświadczenie z jazdą na hulajnodze ma Twoje dziecko, na jego głowie zawsze powinien znajdować się ochronny kask. Do wyczynowej jazdy warto wykorzystywać również nakolanniki oraz nałokietniki. Bezpieczeństwo zawsze musi być na pierwszym miejscu!

Waga: hulajnogi wyczynowe są lżejsze

Małe kółka, kierownica bez regulacji, konstrukcja bez mechanizmu składania nic dziwnego, że Micro Trixx i inne hulajnogi wyczynowe niewiele ważą. Lekki sprzęt nie oznacza jednak wątłej konstrukcji. Aluminium, z którego wykonana jest hulajnoga posiada jeden z najlepszych ze wszystkich metali stosunek wytrzymałości do ciężaru, jest więc w stanie wytrzymać nie tyko wagę użytkownika, ale i powstające w czasie trików przeciążenia. Dzięki Micro Trixx dziecko może się skupić na tym, co dla niego najważniejsze, a więc na odpowiedniej technice oraz radości płynącej z zabawy na rampie. Często pytacie nas, dlaczego kierownice w hulajnogach wyczynowych jak Micro Trixx nie są regulowane, a sama hulajnoga nie jest składana? To kwestia bezpieczeństwa. Nawet nie chcemy myśleć, co by było, gdyby hulajnoga złożyła się w czasie, gdy dziecko frunie wraz z nią nad rampą. Nieregulowana kierownica dobrze zespawana z podestem to gwarancja, że dziecko z wyczynowych tarapatów zawsze wyjdzie bez szwanku.

Krótszy podest: Micro Ramp i inne modele wyczynowe Micro

Kolejna z zasadniczych różnic to podest. W przypadku hulajnóg wyczynowych jest on widocznie grubszy i ma równo wycięte otwory. Powodem takiej konstrukcji jest oczywiście chęć jak największego ułatwienia użytkownikom wykonywania nawet najbardziej skomplikowanych trików przy zachowaniu bezpieczeństwa. Temu ostatniemu służy grubość podestu, natomiast otwory dodają hulajnodze aerodynamizmu pozwalając na łatwiejsze wykonywanie trików i akrobacji. Dzięki temu, że w Micro Ramp zdecydowano się na zamontowanie krótszego podestu, hulajnoga ta jest zwinniejsza i bardziej zwrotna. W skateparku wszystko dzieje się szybko. W jednym momencie trzeba skoordynować wiele ruchów. Krótki podest dba o to, by najwyższy stopień koordynacji był osiągany błyskawicznie, a hulajnoga łatwo poddawała się sterowaniu ze strony użytkownika.

Mocne hamulce i wytrzymała konstrukcja

Konstrukcja pojazdu, którym jeździ się w skateparkach, musi być nadzwyczaj wytrzymała. Aluminium, pomimo tego, że jest lekkie, jest też wyjątkowo odporne na wszelkie obicia, otarcia i upadki. Micro Trixx i inne modele wyczynowe zostały ponadto wyposażone w mocniejsze hamulce niż hulajnogi tradycyjne. W przypadku jazdy ekstremalnej droga hamowania musi być bowiem możliwie najkrótsza. Na rampach nie ma wszak miejsca na wyhamowanie, a pojazd musi zatrzymać się niemalże w miejscu.

Jaka hulajnoga dla osób mieszkających w bloku?
26 lutego 2024

Jaka hulajnoga dla osób mieszkających w bloku?

Hulajnoga to wymarzony środek transportu do jazdy po mieście dla każdego. Uwielbiana przez dzieci jako najprostsza i najłatwiejsza w użyciu zabawka ruchowa i świetny sposób np. na dojazdy do szkoły. Dorośli korzystając z hulajnogi zapewniają sobie codzienną dawkę ruchu i aktywności fizycznej.

Hulajnogą czy rowerem? Kiedy hulajnoga sprawdzi się lepiej?
26 lutego 2024

Hulajnogą czy rowerem? Kiedy hulajnoga sprawdzi się lepiej?

Hulajnoga czy rower? Każdy kto próbował tych środków transportu nie ma wątpliwości. Oba zapewniają przyjemny i przyjazny dla środowiska sposób na mobilności. A który jest bardziej efektywny? W tym artykule bierzemy pod lupę zalety i przewagi hulajnogi nad rowerem w takich aspektach jak komfort i wygoda, bezpieczeństwo i praktyczność.

Hulajnoga elektryczna? Dziękuję, pojeżdżę na zwykłej. Korzyści dla zdrowia, samopoczucia i oszczędności.
14 lutego 2024

Hulajnoga elektryczna? Dziękuję, pojeżdżę na zwykłej. Korzyści dla zdrowia, samopoczucia i oszczędności.

Światowe prognozy przewidują, że do roku 2050 liczba ludności na świecie wzrośnie do 9,8 miliarda. Z tego 68 proc, czyli 6,7 miliarda żyć będzie w miastach. Staną się one za ciasne dla prywatnych samochodów, a na znaczeniu zyskiwać będzie mikro mobilność – wszelkie pomysły na bardziej sprawne i ekologiczne poruszanie się po mieście.